
Η Google έχει δημιουργήσει μια σουίτα από δωρεάν εργαλεία SEO που είναι εξαιρετικά χρήσιμα για αποδοτική Βελτιστοποίηση Ιστοσελίδων.
Αυτά τα εργαλεία SEO μπορούν να σας βοηθήσουν σε πολλά πράγματα, όπως η επικοινωνία με το Googlebot σχετικά με τον ιστότοπό σας, η ανάλυση της επισκεψιμότητάς σας και η βελτίωση του ιστοτόπου σας.
Δείτε παρακάτω αναλυτικά τα 7 δωρεάν εργαλεία SEO για Βελτιστοποίηση Ιστοσελίδων από την ίδια την Google.
1. Google Search Console
Η Κονσόλα αναζήτησης Google είναι ένα εξαιρετικά σημαντικό εργαλείο για webmasters. Αν θέλετε να μεγιστοποιήσετε την οργανική επισκεψιμότητα σας από τα αποτελέσματα αναζήτησης, τότε αυτό το εργαλείο είναι must.
Ακολουθούν ορισμένες χρήσιμες λειτουργίες και αναφορές στην κονσόλα αναζήτησης:
✓ Χάρτες ιστοτόπων: Εδώ μπορείτε να ανεβάσετε τον χάρτη ιστότοπού σας, ο οποίος ενημερώνει τη Google για το ποιες σελίδες σας πρέπει να εμφανίζονται στα αποτελέσματα αναζήτησης.
✓ Απόδοση: Μια καλή εικόνα των εμφανίσεων, των κλικ και της μέσης θέσης για διαφορετικές λέξεις-κλειδιά στην αναζήτηση Google.
✓ Κάλυψη: Δείτε αν το Googlebot δυσκολεύεται να ευρετηριάσει ή να ανιχνεύσει τις σελίδες σας.
✓ Έλεγχος διεύθυνσης URL: Δείτε τα δεδομένα που έχει η Google σχετικά με κάποιο page url του ιστότοπού σας.
✓ Ασφάλεια και μη αυτόματες ενέργειες: Εάν έχετε κακόβουλο λογισμικό ή μια χειροκίνητη ποινή στον ιστότοπό σας, τότε μπορείτε να το μάθετε εδώ.
✓ Βελτιώσεις: Προτάσεις για τη βελτίωση του ιστότοπού σας, όπως διορθώσεις για χρήση του ιστότοπού σας από mobile devices.
✓ Σύνδεσμοι: Εδώ μπορείτε να βρείτε τους εξωτερικούς συνδέσμους (backlinks) που δείχνουν προς τον ιστότοπό σας.
2. Google Ads Keyword Planner
Το εργαλείο σχεδιασμού λέξεων-κλειδιών διαφημίσεων Google είναι ένα εργαλείο που σας δίνει τη δυνατότητα να αναζητήσετε λέξεις-κλειδιά που αφορούν τη λειτουργία αναζήτησης της Google.
Αυτό το εργαλείο προορίζεται κυρίως για διαφημιζόμενους που χρησιμοποιούν διαφημίσεις Google, αλλά είναι επίσης χρήσιμο και για αποδοτική βελτιστοποίηση ιστοσελίδων, καθώς μπορεί να χρησιμοποιηθεί για έρευνα λέξεων-κλειδιών.
Αυτό που κάνετε είναι απλά να συνδεθείτε με το Λογαριασμό σας Google, κάντε κλικ στην επιλογή "Εύρεση νέων λέξεων-κλειδιών" και μετά εισαγάγετε τις λέξεις-κλειδιά που θέλετε να διερευνήσετε.
Το εργαλείο θα παρουσιάσει στη συνέχεια ορισμένες χρήσιμες λεπτομέρειες, όπως οι μέγιστες μηνιαίες αναζητήσεις και πληροφορίες σχετικά με τον ανταγωνισμό.
Ο προγραμματιστής λέξεων-κλειδιών είναι λιγότερο χρήσιμος από ό, τι στο παρελθόν, αφού η Google, δυστυχώς, δεν δίνει πια τον ακριβή όγκο αναζήτησης για τις λέξεις-κλειδιά.
3. Mobile Friendly Test
Το εργαλείο δοκιμής της Google για mobile devices μπορεί να σας βοηθήσει να διαπιστώσετε εάν ο ιστότοπός σας λειτουργεί με τον καλύτερο τρόπο στα κινητά τηλέφωνα.
Αυτό το εργαλείο θα σας πει εάν η Google θεωρεί ότι ο ιστότοπός σας είναι φιλικός προς τα κινητά και τα mobile devices ή όχι.
4. Lighthouse
Το εργαλείο φάρων είναι ένα δωρεάν εργαλείο της Google που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να ελέγξετε τις σελίδες σας για απόδοση, προσβασιμότητα, βέλτιστες πρακτικές χρησιμότητας και βελτιστοποίησης ιστοσελίδων SEO.
Αυτό το εργαλείο ενσωματώνεται πλέον στις πιο πρόσφατες εκδόσεις του προγράμματος περιήγησης ιστού Chrome.
Δείτε πώς μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το εργαλείο στον Chrome:
✓ Ανοίξτε ένα παράθυρο ανώνυμης περιήγησης στο Google Chrome.
✓ Μεταβείτε στη διεύθυνση URL της σελίδας που θέλετε να ελέγξετε.
✓ Κάντε δεξί κλικ στη σελίδα και κάντε κλικ στην επιλογή Έλεγχος.
✓ Επιλέξτε Ελεγκτές στη γραμμή μενού.
✓ Επιλέξτε τις ρυθμίσεις και κάντε κλικ στην επιλογή Εκτέλεση ελέγχων.
✓ Τελικά, θα λάβετε ένα αποτέλεσμα από 0 έως 100 για την απόδοση, την προσβασιμότητα, τις βέλτιστες πρακτικές και συμβουλές για βελτιστοποίηση SEO.
5. PageSpeed Insights
Το εργαλείο PageSpeed Insights είναι πολύ χρήσιμο για τη βελτιστοποίηση των χρόνων φόρτωσης του ιστότοπού σας.
Αυτό το εργαλείο δοκιμάζει τον ιστότοπό σας τόσο σε κινητά όσο και σε επιτραπέζιους υπολογιστές, δίνοντας σας μια βαθμολογία απόδοσης από 0 έως 100.
Ο έλεγχος ταχύτητας φόρτωσης είναι εξαιρετικά κρίσιμος, διότι ένα ποσοστό 53% των επισκεπτών μιας ιστοσελίδας μπορεί απλώς να εγκαταλείψει την περιήγησή του, αν χρειαστεί περισσότερο από 3 δευτερόλεπτα για να φορτώσει η ιστοσελίδα.
6. Google Analytics
Το Google Analytics είναι μακράν το καλύτερο εργαλείο για παρακολούθηση της κατάστασης ενός ιστότοπου.
Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το Google Analytics για να δείτε:
✓ Πώς οι άνθρωποι βρίσκουν τον ιστότοπό σας.
✓ Ποιες σελίδες είναι οι πιο δημοφιλείς.
✓ Πόσα άτομα επισκέπτες της ιστοσελίδας σας μετατρέπονται σε πελάτες (conversions).
✓ Από ποιες χώρες προέρχονται οι επισκέπτες σας.
✓ Ποιες συσκευές χρησιμοποιούν οι επισκέπτες σας για να περιηγηθούν στον ιστότοπό σας.
✓ Πόσοι άνθρωποι που επισκέπτονται τον ιστότοπό σας επιστρέφουν σε αυτό.
✓ Οι πραγματικοί σας χρόνοι φόρτωσης σελίδων από πραγματικούς χρήστες.
Υπάρχουν άπειρες αναφορές που μπορείτε να δείτε στο Google Analytics για να μάθετε περισσότερα σχετικά με τον ιστότοπό σας και τους χρήστες του.
7. Google Trends
Το Google Trends είναι ένα άλλο δωρεάν εργαλείο που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για SEO κατά την έρευνα λέξεων-κλειδιών.
Μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε για να δείτε τη δημοφιία διαφόρων θεμάτων, λέξεων-κλειδιών και brands με την πάροδο του χρόνου.
Αυτό το εργαλείο μπορεί επίσης να σας πει εάν ορισμένα θέματα ή λέξεις-κλειδιά είναι πιο δημοφιλή σε ορισμένες χώρες και πόλεις.
Επιπλέον, μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε για έρευνα του ανταγωνισμού σας και για να διαπιστώσετε τη θέση σας έναντι ανταγωνιστικών σας brands.
Συμπέρασμα
Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τα δωρεάν εργαλεία SEO της Google για να αναλύσετε και να βελτιστοποιήσετε τον ιστότοπό σας, με τελικό σκοπό αύξησης της επισκεψιμότητάς σας. Η Google ενδιαφέρεται πραγματικά για την προβολή του site, τη φιλικότητα προς τα mobile devices και την ταχύτητα φόρτωσης μιας σελίδας. Αν δραστηριοποιείστε στο διαδίκτυο, είναι καιρός να εδιαφερθείτε και εσείς.
Χρειάζεσαι βοήθεια στη βελτιστοποίηση ιστοσελίδων; Στη DEVIO χρησιμοποιούμε μια στρατηγική δυνατού συνδυασμού βελτιστοποίησης SEO (on-page και off-page SEO ενεργειών), για να έχεις το καλύτερο δυνατό μακροπρόθεσμο αποτέλεσμα.
DEVIO
