Βελτιστοποίηση Ιστοσελίδων: 8 tips για αρχάριους

Tips για Βελτιστοποίηση SEO

Η βελτιστοποίηση ιστοσελίδων για τις μηχανές αναζήτησης είναι μια διαδικασία για να κάνεις το web περιεχόμενό σου να αποκτήσει καλύτερη κατάταξη στα αποτελέσματα αναζήτησης, κυρίως της Google.

Αν και η βελτιστοποίηση SEO είναι μια διαδικασία που περιλαμβάνει και τεχνικές εργασίες που αφορούν τον κώδικα μιας ιστοσελίδας ή ενός e-shop, υπάρχουν και εργασίες που μπορείς να κάνεις στον τρόπο και τη δομή του web περιεχόμενου σου που δεν απαιτούν κανένα τεχνικό υπόβαθρο.

Πριν δημοσιεύσεις την επόμενη ανάρτησή σου, ρίξε μια ματιά στην παρακάτω λίστα, που περιλαμβάνει tips και απλές συμβουλές για βελτιστοποίηση ιστοσελίδων που θα οδηγήσουν στην καλύτερη κατάταξή σου στις μηχανές αναζήτησης.

1. Διάλεξε μια λέξη-κλειδί και επικεντρώσου σε αυτήν  

Το πρώτο βήμα είναι να επιλέξεις απλά τον όρο αναζήτησης, τη φράση ή τη λέξη κλειδί, στην οποία θέλεις να εμφανίζεται η ανάρτησή σου. 

Ο ευκολότερος τρόπος είναι να χρησιμοποιήσεις το Google Keyword Planner, ένα δωρεάν εργαλείο που θα σου δείξει μια εκτίμηση για το volume αναζήτησης οποιαδήποτε φράσης. (Αν και το εργαλείο είναι δωρεάν, ίσως χρειαστεί να δημιουργήσετε έναν λογαριασμό AdWords για να αποκτήσετε πρόσβαση).

2. Διερεύνησε τον ανταγωνισμό σου


Τώρα που εντόπισες τη λέξη-κλειδί που θέλεις να προωθήσεις στα αποτελέσματα αναζήτησης, θα πρέπει να βάλεις το browser σου σε incognito mode και να επισκεφτείς το Google.com. (Το incognito mode βοηθάει, επειδή δεν θέλουμε η Google να χρησιμοποιεί το ιστορικό αναζήτησης μας και να επηρεάσει αυτό που βλέπουμε στη σελίδα αποτελεσμάτων αναζήτησης).

Ρίξτε μια ματιά σε όλο το περιεχόμενο στην 1η σελίδα αποτελεσμάτων για τη λέξη-κλειδί που θέλεις να προωθήσεις, αγνοώντας τα αποτελέσματα των διαφημίσεων στην κορυφή. Τα (περίπου) 10 αποτελέσματα που βλέπεις είναι ο ανταγωνισμός σου! Τι τους λείπει;

3. Γράψε ποιοτικό περιεχόμενο


Τώρα που ξέρεις ποιος είναι ο ανταγωνισμός σου, ήρθε η ώρα να δημιουργήσεις το περιεχόμενο που θα σε κάνει να ανέβεις πάνω από τον ανταγωνισμό. Αυτό είναι ίσως το πιο δύσκολο κομμάτι, αλλά είναι το πιο σημαντικό. Πρέπει το περιεχόμενο που θα γράψεις να είναι εκπληκτικό.

4. Φρόντισε να συμπεριλάβεις τη λέξη-κλειδί στον τίτλο της σελίδας

Ο τίτλος της σελίδας σου θα πρέπει να περιέχει τη λέξη-κλειδί. Επιπλέον, ο τίτλος πρέπει να είναι αρκετά ενδιαφέρον ώστε οι χρήστες να θέλουν πραγματικά να κάνουν κλικ σε αυτό! 

5. Φρόντισε να συμπεριλάβεις τη λέξη-κλειδί στο όνομα και στο alt-tag του image ή των images που θα συνοδεύσουν την ανάρτησή σου

Eάν η ανάρτηση σου περιέχει εικόνες, μπορείς να χρησιμοποιήσεις αυτές τις εικόνες για να δώσουν μια καλύτερη αφορμή στη Google να κατατάξει το περιεχόμενο σου σε καλύτερη θέση. Υπάρχουν δύο τρόποι για να το κάνεις αυτό:

  • Το όνομα του image
  • Η ετικέτα alt image

Για να αλλάξεις το όνομα της εικόνας, απλώς άλλαξε το όνομα της εικόνας στον υπολογιστή σου πριν τη μεταφορτώσεις. Αντί ενός αρχείου που ονομάζεται "2831274.jpg", μπορείς να το ονομάσεις σε "nike shoes black color.jpg".

Η ετικέτα alt είναι κάτι που ορίζεις αφού μεταφορτώσεις την εικόνα στον ιστότοπό σου. Η ετικέτα alt είναι απλώς το κείμενο που θα εμφανίσει ο browser, αν η φωτογραφία δεν μπορεί να φορτωθεί για κάποιο λόγο. 

6. Χρησιμοποίησε τη λέξη-κλειδί στη διεύθυνση URL και μέσα στην ανάρτηση


Ένας άλλος τρόπος με τον οποίο η Google είναι σε θέση να καθορίσει τι αφορά η ανάρτησή σου, είναι η διεύθυνση URL.  Για παράδειγμα, ποια από τις ακόλουθες διευθύνσεις URL πιστεύεις ότι η Google θα προτιμήσει καλύτερα όταν αποφασίζει αν θα εμφανίσει μια συγκεκριμένη σελίδα ή όχι;

examplewebsite/9124824834-1
examplewebsite/nike-shoes-color-black

Έχεις δίκιο αν μαντέψες τη δεύτερη.

7. Internal links

Είναι σημαντικό το καλύτερο περιεχόμενο σου και οι αναρτήσεις σου να συνδέονται εσωτερικά με άλλες σελίδες στον ιστότοπό σου. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι ίσως χρειαστεί να επιστρέψεις και να επεξεργαστείς μερικές παλαιότερες δημοσιεύσεις για να συμπεριλάβεις συνδέσμους προς το νέο εκπληκτικό σου περιεχόμενο.

8. External links

Οι εξωτερικοί σύνδεσμοι είναι σύνδεσμοι από άλλες ιστοσελίδες προς τη δική σου. Η Google βασίζεται στους εξωτερικούς συνδέσμους για να καθορίσει πόσο καλή είναι μια σελίδα (το authority της ιστοσελίδας). Πώς δημιουργείς, όμως, εξωτερικούς συνδέσμους προς την ιστοσελίδα σου; Πρακτικά σημαίνει να προσεγγίσεις άλλους ιδιοκτήτες ιστοσελίδων στο χώρο για να ζητήσετε να συμπεριλάβουν συνδέσμους προς το περιεχόμενο σου. 


Η παραπάνω λίστα των οκτώ tips και συμβουλών μπορεί να μην περιλαμβάνει όλα όσα μπορεί να γνωρίζει κάποιος για τη βελτιστοποίηση ιστοσελίδων, αλλά ακολουθώντας αυτά τα απλά βήματα, θα είσαι μίλια μπροστά από τον ανταγωνισμό και πιθανότατα θα δεις τις αναρτήσεις σου να απολαμβάνουν καλές θέσεις στις μηχανές αναζήτησης. Επιπλέον, μπορείς να ρίξεις μια ματιά και στο άρθρο της DEVIO για τα Δομημένα Δεδομένα (structured data) και Rich Snippets και πώς βοηθούν στη βελτιστοποίηση ιστοσελίδων.

Χρειάζεσαι βοήθεια στη βελτιστοποίηση ιστοσελίδων; Στη DEVIO χρησιμοποιούμε μια στρατηγική δυνατού συνδυασμού βελτιστοποίησης SEO (on-page και off-page SEO ενεργειών), για να έχεις το καλύτερο δυνατό μακροπρόθεσμο αποτέλεσμα.

DEVIO
Share

Leave a Reply