Δημιουργία eShop: Τι χρειάζεται για ένα πετυχημένο ηλεκτρονικό κατάστημα

Κατασκευή eShop

12 χαρακτηριστικά και λειτουργίες για κατασκευή πετυχημένου eShop

Αν βρίσκεστε στα αρχικά στάδια κατασκευής eShop, η Devio συγκέντρωσε για εσάς 12 σημαντικά χαρακτηριστικά και λειτουργίες που πρέπει να έχει ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, για να πετύχει στο χώρο του e-commerce. Ορισμένα από αυτά τα χαρακτηριστικά είναι ήδη ενσωματωμένα σε ορισμένες πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου, ενώ άλλα ενδέχεται να χρειαστούν custom web development.

1. Ευκολία στη χρήση και περιήγηση

Η απλότητα είναι το άλφα και το ωμέγα του καλού web design και το 76% των καταναλωτών συμφωνούν. Λένε ότι το πιο σημαντικό χαρακτηριστικό μιας καλής ιστοσελίδας είναι η ευκολία και η απλότητα στη χρήση. Η ευκολία στη χρήση βοηθά τους αγοραστές να εντοπίσουν αυτό που θέλουν ταχύτερα και χωρίς πολυπλοκότητα, η οποία τελικά θα μπορούσε να αποτρέψει την ενδεχόμενη αγορά τους. 

Μερικές συμβουλές για να είναι το eShop σου εύκολο στη χρήση είναι:

  • η δημιουργία ενός καλού καταλόγου προϊόντων
  • προσθήκη φίλτρων
  • ενσωμάτωση δυνατοτήτων σύγκρισης μεταξύ προϊόντων
  • σελίδες με Συχνές ερωτήσεις και πληροφορίες σχετικά με τις πολιτικές του ηλεκτρονικού σας καταστήματος (όπως η αποστολή και επιστροφές)

Επενδύστε σε έναν ιστότοπο με έναν απλό σχεδιασμό.

2. Ταχύτητα φόρτωσης eShop

Η ταχύτητα φόρτωσης ενός eShop ή ιστοσελίδας είναι ένδειξη ενός εύχρηστου ιστότοπου. Το 51% των διαδικτυακών αγοραστών στις Η.Π.Α. αναφέρουν αργούς χρόνους φόρτωσης eShop και ιστοσελίδων ως τον κύριο λόγο για τον οποίο εγκατέλειψαν μια αγορά. Πέραν της αρνητικής εντύπωσης που προκαλεί στον αγοραστή η αργή φόρτωση ενός eShop, αποτελεί και γνωστό ranking factor της google για την κατάταξη στα αποτελέσματα αναζήτησης.

3. Mobile friendly

Η ευκολότερη χρήση του eShop σου από κινητά και mobile devices είναι πια υποχρεωτική. Ο αριθμός των αγοραστών που επισκέπτονται πια eShop και ιστοσελίδες από κινητά είναι σημαντικά μεγάλος, και αυξάνεται εκθετικά με την πάροδο του χρόνου. Η Google ήδη "εξαφανίζει" από τα αποτελέσματα αναζήτησης eShop και ιστοσελίδες που δεν έχουν βελτιστοποιηθεί για κινητά. Οπότε, η σχεδίαση του eShop σου μάλλον πρέπει να ξεκινάει με σαφή προσανατολισμό σε κινητές συσκευές. Δεν θα πιστέψεις πόσοι ιδιοκτήτες eShop επικοινωνούν με την ομάδα της Devio και αναρωτιούνται γιατί το eShop τους εμφανίζεται χαμηλά ή και καθόλου στα αποτελέσματα αναζήτησης και με έκπληξη διαπιστώνουμε ότι τα eShop τους δεν περνάνε επιτυχώς το βασικό έλεγχο της Google για mobile friendly sites.

4. Σχετικά Προϊόντα

Κάθε eShop πρέπει να έχει ενότητα Σχετικών Προϊόντων σε κάθε σελίδα προϊόντος. Βοηθάει εξαιρετικά στην αύξηση των πωλήσεων. Ας υποθέσουμε ότι πουλάτε φορητούς υπολογιστές. Μπορείτε να αυξήσετε τις πωλήσεις σας προτείνοντας σχετικές αξεσουάρ: τσάντες για φορητούς υπολογιστές, περιφερειακές συσκευές για φορητούς υπολογιστές όπως ποντίκια κτλ.

5. Διάφοροι τρόποι πληρωμής

Ένα eShop πρέπει να έχει πληθώρα επιλογών στις διαθέσιμες μεθόδους πληρωμής. Κάποιοι εμπιστεύονται ορισμένες επιλογές σε σχέση με άλλους και ορισμένες χώρες δεν υποστηρίζουν συγκεκριμένες μεθόδους πληρωμής, οπότε είναι σημαντικό να γνωρίζετε το κοινό σας προτού επιλέξετε τους τρόπους πληρωμής στο eShop σας. Ως ιδιοκτήτης ηλεκτρονικού καταστήματος, πρέπει να κάνετε όσο το δυνατόν πιο εύκολη την όλη συναλλαγή για τους πελάτες σας. Αν δεν έχετε ακόμη αποφασίσει για την πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου που θα χρησιμοποιήσετε για την κατασκευή του eShop σας, βεβαιωθείτε ότι αυτή που θα διαλέξετε είναι ικανή να υποστηρίξει πολλαπλές επιλογές πληρωμής -by default- διαφορετικά επικοινωνήστε με επαγγελματίες web developers που μπορούν να φτιάξουν διασυνδέσεις από το eShop σας με τράπεζες και paypal.

6. Αξιολογήσεις στα προϊόντα

Το μέγιστο θέμα με τις ηλεκτρονικές αγορές είναι ότι δεν μπορείτε να αγγίξετε ή να δοκιμάσετε ένα προϊόν. Εξαιτίας αυτού, είναι σημαντικό να συμπεριλαμβάνεται στο eShop σας η λειτουργικότητα αξιολογήσεων και σχολίων από τους χρήστες. Οι αξιολογήσεις μπορεί να είναι το μόνο πράγμα στο οποίο βασίζονται οι ηλεκτρονικοί αγοραστές πριν λάβουν μια απόφαση αγοράς.

Το 92% των αγοραστών διαβάζει σχόλια και αξιολογήσεις πριν να αγοράσει. Στην πραγματικότητα, η βαθμολογία με αστέρια είναι ο πρώτος παράγοντας που οι πελάτες εξετάζουν όταν αποφασίζουν για την αγορά τους. Το 71% των καταναλωτών θεωρούν τις online κριτικές και αξιολογήσεις πιο αξιόπιστες από ό, τι τους πει ένας πωλητής (που είναι απολύτως κατανοητό και αναμενόμενο). Επιπλέον, οι σελίδες προϊόντων με αξιολογήσεις και σχόλια, αποτελούν ιδανικό παράδειγμα rich snippets για εμπλουτισμό με δομημένα δεδομένα, ώστε να πετύχεις καλύτερη κατάταξη στα αποτελέσματα αναζήτησης. Διάβασε περισσότερα στο άρθρο της Devio για δομημένα δεδομένα και rich snippets, και θα καταλάβεις για ποιο λόγο οι αξιολογήσεις είναι σημαντικές.

7. Φωτογραφίες υψηλής ανάλυσης και βίντεο

Μια μελέτη της Invodo διαπίστωσε ότι το 92,6% των καταναλωτών ισχυρίζονται ότι τα graphics είναι ο σημαντικότερος παράγοντας που επηρεάζει τις αποφάσεις αγοράς. Αν και οι περισσότεροι άνθρωποι αισθάνονται την ανάγκη να αγγίξουν σωματικά αντικείμενα πριν από την αγορά τους, εξαιρετικές φωτογραφίες προϊόντων σε μια σελίδα προϊόντος ηλεκτρονικού εμπορίου είναι το επόμενο καλύτερο πράγμα (εκτός από τα προαναφερθέντα σχόλια και αξιολογήσεις).

Οι φωτογραφίες που προβάλλετε πρέπει να είναι υψηλής ανάλυσης, αλλά να βελτιστοποιούνται ώστε να μην επηρεάζουν την ταχύτητα φόρτωσης του ιστότοπου. Επιπλέον, οι φωτογραφίες θα πρέπει επίσης να μεγεθυνθούν, ώστε οι χρήστες να μπορούν να δουν λεπτομέρειες.

Ωστόσο, οι φωτογραφίες δεν πρέπει να είναι οι μόνοι τύποι μέσων ηλεκτρονικού εμπορίου που μοιράζεστε. Το βίντεο είναι εξαιρετικά επωφελές επίσης. Οι θεατές βίντεο έχουν 1,7 φορές περισσότερες πιθανότητες να αγοράσουν. Έως και 4 φορές περισσότεροι αγοραστές, προτιμούν τα βίντεο των προϊόντων στην περιγραφή του κειμένου. Το βίντεο επίσης συμβάλλει στην καλύτερη κατάταξη της σελίδας στο SEO, καθώς υπάρχει χαμηλός ανταγωνισμός σε αυτό το είδος μέσων.

8. Ασφάλεια συναλλαγών

Ξεκινήστε με μια πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου σε ασφαλές hosting που υποστηρίζει HTTPS και SSL. Πρόκειται για μια ιδιαίτερα σημαντική λειτουργία που πρέπει να έχει ένα eShop, δεδομένου ότι το Google Chrome απαιτεί τώρα το HTTPS για eShop που συλλέγουν ευαίσθητες πληροφορίες. Δεν θες να βρεθείς με τη σήμανση Not Secure της Google για eShop και ιστοσελίδες που δεν έχουν εγκαταστήσει πιστοποιητικό SSL.

9. Βελτιστοποίηση ιστοσελίδων SEO

 Η έννοια της βελτιστοποίησης SEO είναι παρεξηγημένη στην ελληνική αγορά. Οι περισσότεροι το έχουν συνδέσει με τη δημιουργία καμπάνιων διαφημίσεων (social media marketing και internet marketing), ενέργεια που έχει μόνο βραχυπρόθεσμα και προσωρινά αποτελέσματα. Η βελτιστοποίηση SEO είναι διαδικασία, που για να έχει μόνιμα και μακροπρόθεσμα αποτελέσματα για μια επιχείρηση, απαιτεί ενέργειες δύο κατευθύνσεων, εσωτερικές και εξωτερικές.Οι δύο κατευθύνσεις με τις οποίες επιτυγχάνεται αποτελεσματικό SEO είναι η βελτιστοποίηση του κώδικα που παράγει την ιστοσελίδα (on-page SEO optimization) και ενέργειες που στοχεύουν στη γενική ενδυνάμωση του authority που έχει η ιστοσελίδα. Αν δεν έχεις τεχνικές γνώσεις, καλύτερα να εμπιστευτείς κάποιον επαγγελματία web developer.

10. Social Media Integration

Δεν χρειάζεται καν να εξηγήσουμε γιατί ένα eShop πρέπει να ενσωματώνει social media share buttons στις σελίδες του.

11. Υποστήριξη πελατών

Η υποστήριξη πελατών είναι ένας από τους πιο σημαντικούς τύπους λειτουργιών που πρέπει να λάβετε υπόψη για την επιτυχία του eShop σας. Αν είστε στην αρχή της κατασκευής του eShop σας, θα θέλετε να εξετάσετε λύσεις ζωντανής συνομιλίας. Η ζωντανή συνομιλία είναι μια απίστευτα βολική λύση για την παροχή εξυπηρέτησης πελατών, καθώς παρέχει στους πελάτες άμεση πρόσβαση σε βοήθεια.

Το 42% των πελατών είπε ότι η ζωντανή συνομιλία είναι η προτιμώμενη μέθοδος υποστήριξής τους.

Το 38% των πελατών λένε ότι πραγματοποίησαν μια αγορά ως αποτέλεσμα μιας ζωντανής συνομιλίας.

12. Σαφείς Πολιτικές

Οι σαφείς πολιτικές συμβάλλουν στη βελτίωση της εμπιστοσύνης του πελάτη με το ηλεκτρονικό σας κατάστημα.

Εξετάστε το ενδεχόμενο να συμπεριλάβετε πολιτικές όπως πολιτική παραγγελιών, πληρωμών, αποστολής και επιστροφής προϊόντων. Επίσης χρήσιμη θα ήταν μια ενότητα με Συχνές Ερωτήσεις.

Συμπέρασμα

Καθώς το e-commerce γίνεται ολοένα και πιο ανταγωνιστικό, είναι κρίσιμο το eShop σου να έχει τα παραπάνω 12 must-have χαρακτηριστικά και λειτουργίες για να πετύχει. Σε περίπτωση που χρειάζεσαι βοήθεια, η Devio είναι δίπλα σου για να σε βοηθήσει με την κατασκευή eShop, τη βελτιστοποίηση SEO, αλλά και για τεχνική υποστήριξη.

Επικοινώνησε μαζί μας
Share

Leave a Reply